Äldre bord

Hej, jag har ett bord från er och vet inte vad det heter. Nu skulle det behöva behandlas eftersom det är ganska nött. Färgen är teak eller mahogny men jag vet inte om det är olja, lack eller lasyr. Hur skulle ni rekommendera mej att göra? Ska jag slipa av hela bordet och behandla det på nytt? Med vad ska jag då behandla det?

Lilian Nilsson

Kommentarer

  • Ni behöver slipa ner bordet med fint sandpapper. Därefter kan ni lasera in bordet på nytt. Det ser ut som att bordet är honungslaserat. Eftersom vi inte längre tillverkar bord i honungslasyr har vi ingen lasyr kvar i sortimentet. jag skulle rekommendera er att besöka en färgbutik så kan de bryta fram en liknande kulör.
    Amanda
  • Tack så mycket för svaret.

    /Lilian
    Lilian Nilsson