fraktfritt och groupon- snålt, krångligt och inte kundvänligt

Som många har påpekat blir det inte fri frakt när man handla för över 500:- kr när man använder sin grouponkod med värde av 400:- . Då ska man also handla för ytterligare 400:- dvs 900:- totalt för att få fri frakt.

Det betyder att grouponkunder har betalt 700:- innan de får fri frakt.

Kundtjänstens svar är att frakten beräknas efter rabatten har dragits. Eftersom vi har redan betalt 200:- till Groupon, så kan de drar av det beloppet. (antar att man måste kontakta kundtjänsten för det för att det händer inte automatisk)

De som har köpt en deal måste beställer varor i värdet för 700:-

De Grouponkunder sparar på sin deal (200:-) ska de handla mer för för att få fri frakt.

tycker att det är snålt, krångligt och inte kundvänligt.

Jag tror säkert att hemfoder.se förlorar mer på att detta än de spara.

Martina

Kommentarer

  • Hej,

    Det är många som tycker det här är ett topperbjudande, du får en 50% rabatt på Hemfoder.se dvs du betalar 200 kr men får 400 kr att handla för.

    Precis som du säger så tillkommer frakt om slutsumman understiger 500 kr. Erbjudandet gäller på alla produkter och kan således kombineras med rabatterade produkter men frakten beräknas på slutsumman.

    Vi hoppas förstås att du tycker det är ett bra erbjudande om du inte önskar nyttja erbjudandet kan du självklart få pengarna tillbaka, kontakta gärna kundtjanst@hemfoder.se så hjälper vi dig.

    Ha en fortsatt trevlig dag 😀

    Hemfoder.se Kundtjänst
  • Hej! Jag har handlat på andra sajter med värdecheckar från lets deal eller groupon. I vissa fall kunde man betala frakten med beloppet. I andra inte. Oftast har jag handlat mer för att komma upp till beloppet som ger fraktfri. Aldrig har jag stött på att frakten beräknas efter värdechecken har registrerats. Det är ju ingen "rabatt". Jag har inte köpt rätten att handla för 50% men jag har köpt varor i värdet av 400:-. Min kod är betalningsmedel och därför tycker jag att det är fel hur ni beräknar fraktkostnaderna. Och det är många som tycker som mig.

    Men ni verkar inte har bestämmt er hur ni ska hantera situationen. Era svar är

    "Mejla ert ordernummer till kundtjänst så hjälper vi er!"

    "De flesta av våra kunder handlar utan rabattkoder och det har varit svårt att få fram en lösning som ger fri frakt när inte slut summan är över 500 kr. Kontaktakundtjanst@hemfoder.se så kan vi titta närmare på din order."

    "du får tillgodoräknad beloppet du handla för (hos Groupon)"

    eller som ovan.

    men, ok, så är det- jag ska handla för 400:-, betala frakt och sen (troligtvis) inte återkommer som kund.

    med vänliga hälsningar

    Martina