Vilka elavtal har vi att erbjuda?

Vad erbjuder Hedemora Energi för elavtal, pris rörligt, fast?
Pia

Kommentarer

  • Hej!
    Hedemora elhandel kan idag erbjuda dig två olika elavtal.

    • Traditionellt rörligt avtal som följer elmarknaden fullt ut. Du som kund betalar inköpspris + 5 öre påslag samt en månadskostnad på 40kr. Du kan välja om du vill ha ett snittpris (schablon) för månaden eller betala per timme. Uppsägningstiden är 30 dagar.
    • Hedemorapriset, är även det ett rörligt avtal men för dig som vill ha större trygghet och jämnare pris över tid. Elen köps in under en längre period än aktuell månad och på så vis kan vi kapa pristopparna när elmarknaden hastigt rör sig uppåt men som samtidigt följer med neråt när priset på elmarknaden går ner. Men det kanske inte alltid är lägst alla månader på året. Månadskostnad 40 kr. Uppsägningstiden är innevarande månad + tre månader.
    Förutsättning att teckna elhandelsavtal är att ditt namn står på elnätsavtalet för aktuell adress och vi behöver veta från vilket datum du är fri att byta från din nuvarande elhandelsleverantör. Ska du flytta in behöver vi veta från vilket datum du tar över elnätsavtalet.

    Mer information om våra avtalsvillkor hittar du på vår hemsida

    https://www.hedemoraenergi.se/elhandel/avtalsvillkor/

    Anna Kundvägledare
  • Hej!
    Vilket är det billigaste alternativet?

    Pia Nordin
  • Båda våra elhandelsavtal är rörliga och vi kan inte i förväg veta vad slutpriset blir för aktuell månad. Vilket av avtalen som är billigast beror på hur elmarknaden svänger med priser. Största skillnaden mellan avtalet är att med Hedemorapriset får du som kund en jämnare priskurva över tid gentemot traditionellt rörliga avtalet som följer elmarknaden fullt ut månad för månad. Hedemorapriset kapar pristoppar om elmarknaden hastigt rör sig uppåt men å andra sidan tar bort prisdalen om elmarknaden hastigt rör sig neråt.
    Camilla Kundvägledare