Vattnet är brunt eller missfärgat, vad är fel?

Hej!

Mitt vatten är brunt och missfärgat, vad är fel?

Markus

Kommentarer

  • Hej Markus,

    När vattentryck i ledningar ändras kan avlagringar lossna. Detta kan ske när reparationsarbeten har skett på ledningsnätet nära dig eller om ovanligt många har spolat mycket vatten i sina kranar.

    Om vattnet är grumligt, öppna alla kranar och spola ca 10-­15 minuter eller tills vattnet är klart igen. Om problemet kvarstår, ring Hedemora Energis kundtjänst. Det kan röra sig om en läcka i närområdet alternativt läcka på den privata servisen.

    Kontrollera gärna om grannarna har liknande problem. Om det bara är du som har problem beror det troligtvis på servisledningen på din fastighet eller i din lägenhet. Kontakta din fastighetsskötare om du bor i lägenhet.

    Hedemora Energi