Varför får jag inte köra in med traktor och lastvagn på ÅVC Hamre?

Hej,

Ibland skulle jag behöva köra in med min traktor och lastvagn på återvinningscentralen pga av mycket avfall. Men jag har insett att det är förbjudet att köra in med traktor och lastvagn, hur kommer det sig?

Tack!
Marcus

Kommentarer

  • Hej Marcus,

    Tack för din fråga!

    Vår ÅVC är byggd för att ta emot mindre mängder hushållsavfall, både ur ett verksamhets och arbetsmiljöperspektiv. Stora fordon på området skulle kunna innebära en risk både för dem som arbetar på ÅVCn och våra kunder som besöker den.

    Hedemora Energi