Varför får jag inte hjälp med att lasta av & bära avfallet till rätt container?

Hej,

Ibland behöver jag bärhjälp när jag kommer till återvinningscentralen men upplever att personalen inte hjälper mig på ÅVC Hamre att lasta av och att bära avfallet till rätt container?

Vad är det som gäller?

Tack,
Kajsa

Kommentarer

  • Hej Kajsa,

    Personalen på ÅVC Hamre finns där för att hjälpa dig att sortera ditt avfall på rätt sätt och för att svara på eventuella frågor. Har du skrymmande eller tungt avfall är det dock viktigt att ta med dig bärhjälp då personalen inte kan av arbetsmiljöskäl hjälpa dig med detta.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Hedemora Energi