Vad kostar egentligen Hedemorapriset?

Jag funderar på att teckna Hedemorapriset, men förstår inte hur det fungerar. Vad kommer det att kosta mig?
Henrik

Kommentarer

  • Hej Henrik!
    Hedemorapriset är ett rörligt avtal, vilket gör att priset hela tiden förändras efter handeln på elbörsen. Skillnaden mot vanliga rörliga elavtal är att vi köper in elen över längre tid. Våra experter bevakar hela tiden elmarknaden, och köper in den el vi prognostiserat att våra kunder kommer behöva framöver, upp till 18 månader i förväg.

    Med andra ord. Den mängd el du beräknas behöva i framtiden köps succesivt in i förväg, när priset är lågt och säkras i en portfölj. Eftersom de kraftigaste prissvängningarna då kan kapas blir ditt pris mer stabilt än ett traditionellt rörligt elpris.

    Utöver det tillkommer en månadsavgift på 40 kronor. Det gör det på samtliga av de elavtal vi erbjuder.

    Jag hoppas svaret hjälper dig i ditt beslut, och vill tipsa om att läsa mer här: Hedemorapriset

    Kristina Kundvägledare
  • Varför visar ni inte Elpris, Borlängepriset söker man på o får reda på en gg vad det kostar månad för månad tex nu 80 öre kwh ink moms o skatt
    Christer
  • Hej!

    Hedemorapriset är ett rörligt avtal och på så vis kan vi inte i förväg veta vad slutpriset blir. Att delar av elen köps in i förväg under en längre period gör att vi kan säkra upp en viss mängd till ett visst pris men vi vet aldrig i förväg hur mycket våra kunder förbrukar under aktuell månad och därav kan vi inte veta slutpris.
    Camilla Kundvägledare