Vad finns det för andra alternativ än fiber?

Hej!

Vad finns det för fler alternativ än fiber?
Jimmy

Kommentarer

  • Hej Jimmy,

    Tack för din fråga!

    Bredband kan fås via fiber, via trådlös/mobil-teknik eller via satellit.

    Fiberbaserat bredband är flexibelt och har mycket hög kapacitet men kräver en utbyggnad ända fram till hushållet.

    Mobilt bredband har lägre hastighet och är beroende av närheten till master/täckning och antal användare. Med många samtidiga användare går hastigheten ner.
    Hedemora Energi