Vart kan jag lämna kvistar, grenar, grövre ris?

Hej!
Det har kommit frågor till mig om hur Hedemora Energi kan ta hand om träddelar från exempelvis nedtaget träd i en trädgård som borde gå att flisat till energipellets. Kan man köra detta till Hamre eller annan plats? Säter har ju ett sådant system vad jag vet.

Sven-Erik

Kommentarer

  • Hej Sven-Erik!

    På vår återvinningscentral i Hamre tar vi emot kvistar/grenar från träd och buskar. Dessa flisas sen och tas till vår produktion för fjärrvärme.
    Camilla Kundvägledare