Varför tömmer sopbilen brännbart och kompost med samma bil?

Hej! Varför töms både kompost och brännbart i samma fack i sopbilen? Detta är inte ok!!!
Josefin

Kommentarer

  • Hej Josefin!

    En del av våra sopbilar är utrustade med två fack på insidan. Det gör att sopbilen ibland kan tömma både brännbart- och kompostkärl samtidigt. I bilen blir det då uppdelat var för sig och blandas inte ihop. Vanligtvis kör vi det ena materialet en vecka i taget enligt ordinarie hämtningsschema.
    Camilla Kundvägledare