Hur fungerar abonnemanget för slamtömning vid flytt?

Hej! Hur fungerar det med slamtömning i Hedemora Kommun, sker tömning automatiskt en gång/år även fast fastigheten byter ägare, alltså att huset blivit sålt till nya ägare? Eller måste de nya ägarna ta kontakt om slamtömning på nytt?
Med vänlig hälsning, Catharina
Catharina

Kommentarer

  • Hej!

    Nuvarande slamabonnemanget följer anläggningen oavsett om det sker en kundflytt. Behovet kan dock skilja sig utefter hur många som nyttjar fastigheten och kan då behöva justeras.
    Har du en brunn, så töms den normalt en gång om året. Är det en sluten tank, kan behovet av tömning vara mycket större om du nyttjar din fastighet ofta. Du som kund har möjlighet att ha rullande abonnemang som ser till att du får tömning automatiskt utefter en geografisk lista antingen med tömning vartannat år, 1gång/år eller 2gånger/år.
    Är ditt behov av tömning fler gånger än 2 gånger/år så ska du ha ett abonnemang där du som kund själv ringer in vår kundtjänst och beställer tömning.
    Det är fastighetsägarens ansvar att meddela oss den frekvens som passar ert behov.

    I vår folder kan du läsa mer om brunnens utformning och regler - Slamtömning
    Camilla Kundvägledare