Jag har stopp i avloppet, vad ska jag göra?

Hejsan,

Jag har stopp i mitt avlopp, hur ska jag gå tillväga?
Emil

Kommentarer

  • Hej Emil,

    Om du misstänker att stoppet är inne i huset; testa först med sugkopp och rensband tillsammans med hett vatten alternativt kontakta lämplig entreprenör (rörmokare kan syna funktioner så som filter, toalettstol, handfat m.m., medan en spolfirma kan spola upp stoppet inne i huset så som på externa ledningar).

    Om du har kommunalt vatten och avlopp och misstänker att stoppet är på den kommunala ledningen, kontakta Hedemora Energis kundtjänst.

    Hedemora Energi