Jag har dåligt tryck i vattenledningen, vad ska jag göra?

Hej!

Jag har tillfälligt dåligt tryck i vattenledningen, vad ska jag göra?

Anders

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Vid tillfälligt dåligt tryck i vattenledningen kan du göra följande:
    • Kontrollera vår hemsida om eventuella driftstörningar.
    • Kontrollera att ventilen vid vattenmätaren är helt öppen.
    • Kontrollera om det är lika dåligt tryck i alla kranar i huset.
    • Kontrollera att silarna i vattenkranen inte är igensatta.
    Det kan röra sig om en läcka i närområdet alternativt läcka på den privata servisen ( lyssna efter missljud). Kunden ansvarar normalt för servisledningen till 0,5m utanför tomtgräns.  Om inget av ovanstående löst problemet kontakta Hedemora energis kundtjänst.

    Hedemora Energi