Hur lång uppsägningstid har elhandelsavtalet Hedemorapriset?

Hej,
Jag har idag elnätsavtal hos er men elhandelsavtal hos Falu Energi och Vatten.
1) Hur lång bindningstid/uppsägningstid är det på Hedemorapriset?
2) Hur gör jag för att teckna elhandelsavtal Hedemorapriset hos er?
3) Måste jag säga upp avtalet med FEV eller gör ni det i samband med övergången?
MVH
Therese
Thérése

Kommentarer

  • Hej Therese!

    Hedemorapriset kan du teckna genom att ringa vår kundtjänst 0225-349 00. Du behöver kontakta ditt nuvarande elhandelsbolag för att få ett datum när du är fri att byta till annan leverantör utan att du bryter något avtal med dem. När du sedan tecknar avtal med oss så avslutas automatiskt ditt elhandelsavtal hos ditt nuvarande elhandelsbolag.

    Hedemorapriset har en uppsägningstid på 3månader + innevarande månad.

    När du ringer oss är det bra att ha tillhands ditt anläggningsnummer och nätområde, du hittar dessa uppgifter på din senaste faktura. Ska du flytta till ny adress kan vi hjälpa dig med uppgifterna om det är Hedemora Energi som är nätägare för nya adressen.

    Camilla Kundvägledare