Behöver man installera avkalkningsutrustning för vattnet?

Behöver man installera någon utrustning för avkalkning av vattnet? Vi är nyinflyttade i hus i Hedemora och förstår att vattnet är medelhårt
Leif

Kommentarer

  • Hej Leif!

    Vattnets hårdhet varierar vart i kommunen du bor. På vår hemsida kan du läsa mer hur det skiljer sig på de olika platserna. Vi ligger inom gränserna för medelhård. Det finns leverantörer som säljer utrustning för avkalkning. Men det är inget vi på Hedemora Energi installerar eller står för till de kunder som vill ha det i sin fastighet.
    Camilla Kundvägledare