Vad är en föranmälan för solceller?

Vad är en föranmälan? Min leverantör för mina solceller pratar om en föranmälan. När behöver jag skicka in en sån och vad är det?
Erik

Kommentarer

  • Hej Erik!
    Tack för ditt mejl!

    En föranmälan är ett dokument som installationsföretaget du anlitat för uppsättning av solceller skapar för att vi på Hedemora energi ska kunna säkerställa att du som kund har rätt förutsättningar (tex Säkringsstorlek) samt kontrollerar om en mikroproduktionsanläggning är möjlig samt lämplig på den plats du önskar.
    Det är installationsföretaget som skickar in en föranmälan till oss.

    Här hittar du mer matnyttig information Stegen till en solcellsanläggning

    Ha en fortsatt fin dag!
    Anna Kundvägledare