Vad kostar elavtal hos er i lägenhet?

Vad kostar elavtal hos er i lägenhet? Fast avgift och per kWh?
Carina

Kommentarer

  • Hej Carina!

    Priser för 2024

    För elnät betalar du fast avgift för storlek på säkring och en överföringsavgift som är rörlig 28,70öre/kWh samt energiskatt 53,50öre/kWh. Se Prislista säkringsstorlek.

    För elhandelsavtal kan Hedemora elhandel erbjuda dig två stycken olika rörliga avtal:
    • Traditionellt rörligt avtal som följer elmarknaden fullt ut. Du som kund betalar inköpspris + 5 öre påslag samt en månadskostnad på 40kr. Du kan välja om du vill ha ett snittpris (schablon) för månaden eller betala per timme. Uppsägningstiden är 30 dagar.
    • Hedemorapriset, är även det ett rörligt avtal men för dig som vill ha större trygghet och jämnare pris över tid. Elen köps in under en längre period än aktuell månad och på så vis kan vi kapa pristopparna när elmarknaden hastigt rör sig uppåt men som samtidigt följer med neråt när priset på elmarknaden går ner. Men det kanske inte alltid är lägst alla månader på året. Månadskostnad 40 kr. Uppsägningstiden är innevarande månad + tre månader.

    Camilla Kundvägledare