Det lyser en röd lampa på pumpstationen, vad betyder det?

Hej,

Varför lyser det en röd lampa på pumpstationen? Vad betyder det?
Linda

Kommentarer

  • Hej Linda,

    Det kan vara något fel på pumpstationen.

    Det finns kommunalägda pumpstationer och privata. Kommunala pumpstationer för mindre områden har också larmlampa; ser ni en sådan lysa vänligen ring in.

    Är pumpstationen privat ansvarar du/ni själva för att åtgärda felet. Mindre villapumpstationer som satts upp av kollektivet ägs av kollektivet medan fastighetsägaren har tillsyn (inkl. elförsörjning) vilket innebär att man ska titta till samt göra felanmälan ; där är det viktigt att man kontaktar Hedemora energis kundtjänst snarast då man ser lampan lysa.
    Hedemora Energi