Vaccination.

Min mor har trygghetslarm via Torsviks hemtjänst. Jag undrar om hon kommer att få vaccin samtidigt som de som är inneboende på Torsvik? Hur och vem kommer hon att få information av när det är dags.

Kommentarer

  • Hej Magreth,

    Medborgare som endast har trygghetslarm, matdistribution eller städ prioriteras lägre än övriga medborgare med hemtjänstinsatser, så din mor kommer alltså något senare i prioritetsordningen. Hon kommer att få information av sin hemtjänst när det blir hennes tur att vaccinera sig.

    Maria Aldén Kommunvägledare