Skolskjuts till fritidshem?

Hejsan, just nu är jag mellan jobb, ska börja på mitt nya jobb i maj.
Någon som jag har tänkt på är gällande min sons skolskjuts, vi bor 5 km utanför viksjö, så just nu åker han med en skolbuss kl 7,20 på morgonen och klockan 13 efterskolan. Jag kommer jobba ett pass mellan 7,45-18,15, hur blir det med hans skolskjuts då? Kan han få den anpassad efter fritids eller kommer jag behöva skjutsa han ändå till skolan i brunne? Jag kommer jobba i Sundsvall så blir en resa på ca 2 mil enkel väg för att lämna av han sen ca 2 mil för att hämta han, och min sambo jobbar i Kramfors, så det är ingen av oss som har vägen förbi hans skola. (min son är 6 år)

Kommentarer

  • Hej Josefin,

    Nej, det finns inte någon reglerad rätt för en elev att få kostnadsfri skolskjuts till och från fritidshemmet. Det är bara elever i grundskola, grundsärskola och gymnasiesärskola som under vissa förutsättningar kan ha rätt till kostnadsfri skolskjuts.

    Med vänliga hälsningar,