Hur ansöker man om resurs till förskolebarn som har diabetes?

Jag har ett barn med diabetes, hur ansöker man om resurs för barnet på förskolan? Med 3 pedagoger på alla barn blir det svårt att fånga upp om barnet har lågt blodsocker eller tvärtom högt.

Kommentarer

  • Hej Erika,

    Personalen får utbildning av diabetessjukvården för att kunna sköta egenvården på förskolan för de barn som har detta behov. Rektor för förskolan har i uppdrag att organisera verksamheten, så vänd dig till din förskolas rektor så kommer hen att hjälpa dig.

    Med vänliga hälsningar
    Maria Aldén Kommunvägledare