Parkering hälletorpsvägen och furuvägen

Hej,
Tyvärr så har parkeringsförbudet på furuvägen överklagats och upphävts. Det innebär att det kommer bli ännu en vinter med att bussar inte trafikerar vägen då de inte kommer fram. Likaså kommer inte räddningsfordon att kunna ta sig fram. Planerar kommunen några nya insatser?

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga

    Samhällsförvaltning håller på utreda frågan.

    Med vänliga hälsningar

  • Det verkar ta lång tid att utreda..

    just i detta nu kan inte bussen passera pga felaktigt parkerade bilar. Personbilar kan inte mötas.
  • Hej Fredrik,

    Jag inväntar svar från handläggaren så jag återkommer så snart jag har fått det.
    Maria Aldén Kommunvägledare
  • Hej Fredrik,

    Här kommer svaret från handläggaren;

    "Det finns ingen specifik tidsplan, ärendet ska skickas på remiss med i alla fall två veckors svarstid.
    Vi överväger dock att fatta ett väghållarbeslut om ett akut parkeringsbeslut under en tidsbegränsad tid under tiden ärendet är under utredning."
    Maria Aldén Kommunvägledare