Hur gör jag en orosanmälan?

Hej,

Jag är orolig för ett barn och vill göra en orosanmälan till kommunen men hur gör jag?
Härnösands kommun

Kommentarer

  • Hej,

    Om du misstänker att ett barn far illa bör du kontakta socialtjänsten och göra en orosanmälan. För att göra en anmälan behöver du inte veta säkert att något är fel, det räcker att du har en misstanke eller känner oro för barnets situation. Du kan vara anonym när du gör en anmälan, men det kan vara värdefullt om du uppger dina kontaktuppgifter.

    Här hittar du mer information om orosanmälan för barn. ​​​

    Härnösands kommun