Elda ris/sly

Vad gäller för att vid lämpligt tillfälle elda ris/sly på fritidstomt som finns på hemsön/kojbacken?
Känns som större miljöpåverkan att transportera med släpvagn till miljöstation.
Ha det fint!
Sven-Ivar Norberg

Kommentarer

  • För att vara berättigad till en dispens från förbudet behöver du uppfylla minst ett av de fyra skälen nedan:
    1. Det är inte genomförbart att kompostera, lämna in eller bestämma hämtning av trädgårdsavfallet.
    2. Annan hantering ger motsvarande materialåtervinning.
    3. Annan hantering innebär totalt sett en motsvarande miljöpåverkan.
    4. Det skulle medföra oskäliga ekonomiska kostnader att kompostera, lämna in avfallet eller att beställa hämtning.
    Har du frågor om det nya förbudet eller vill du skicka in en dispensansökan?
    Kontakta oss kostnadsfritt med dina frågor. För handläggningen av en dispensansökan tar samhällsförvaltningen ut en avgift. Timavgiften är 1 165 kr enligt kommunfullmäktiges beslut.

    Du är välkommen med både frågor och dispensansökan till: miljoavdelning@harnosand.se

    Ania Näslund Kommunvägledare
  • Tack för svar.

    Hur lång tid/ antal timma beräknas ansökan ta?
    (Se 1.165:-/tim)
    Är timkostnaden inkl mvs?
    Det kostar väl inget om ansökan blir avslagen?
    Sven-Ivar Norberg
  • Du är välkommen med både frågor och dispensansökan till: miljoavdelning@harnosand.se
    Ania Näslund Kommunvägledare
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.