Bygglov för flytbrygga i Långsjön?

BYGGLOV FÖR FLYTBRYGGA?
Jag äger jordbruksfastigheten i Stigsjö. Min mark går ner till Långsjön. Nu vill en granne anlägga en flytbrygga, c:a 12kvm, inom mitt område. Behöver han göra anmälan/söka bygglov hos kommunen för detta?

Kommentarer

  • Hej Bengt!

    Tack för din fråga. En flytbrygga kräver inte bygglov utanför detaljplanelagt område men däremot ska han söka strandskyddsdispens. Det gör man hos samhällsförvaltningen, miljöavdelningen.

    Mer information om strandskydd hittar ni på vår hemsida.

    Med vänlig hälsning