Angående försörjningsstöd

Hej. Jag undrar ifall jag fortfarande kan få försörjningsstöd av er på socialtjänsten i Härnösand även fast jag bor ihop med min sambo när jag själv är arbetslös? Och måste han isåfall skicka sin ekonomiska översikt samt kontoutdrag?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga. Angående försörjningsstöd för sammanboende.
    Behovet av bistånd ska bedömas med hänsyn till det sammanboende parets gemensamma inkomster och utgifter. Vid en ansökan om försörjningsstöd måste därför båda personerna i samboförhållandet inkomma med inkomstuppgifter, kontoutdrag och ekonomisk översikt.

    Här hittar du mer information och ansökan.

    Med vänlig hälsning
  • Hej!
    Jag är God man för en kvinna, 32 år. Hon har reumatism och diabetes.
    Hon bor nu på tredje vån i ett hyreshus i H-sand.
    Har fått en ny lägenhet 210301 på BV.
    Jag undrar om vi kan söka flyttbidrag ?
    Hon har bara sjukers.

    Mvh/Solveig
  • Hej Solveig.

    Ring på 0611-34 83 20 då kommer du till Lina Nordenstedt på ekonomiskt bistånd. Hon kan hjälpa dig att besvara dina frågor gällande flyttbidrag.

    Med vänliga hälsningar