Vi behöver nya avfallspåsar

Vi behöver nya avfallspåsar till matavfall på Evabergsvägen i Vendelsö.
Kan ni komma förbi med det?
Per

Kommentarer

  • Hej och tack för att du kontaktar oss.

    Då vi inte har något miljörum i närheten, har vi ingenstans att lämna matavfallspåsar, som vi gör som en tjänst där det går.
    Men Srv tillhandahåller matavfallspåsar till olika butiker i Haninge, b la på Coop på Vendelsömalmsvägen i närheten av dig.

    Här kan du se vilka butiker som Srv levererar matavfallspåsar till.

    Hoppas detta var till hjälp 🌸
    Jeasmine Kundservice
  • Tyvärr finns det inga på Coop. Vi har redan frågat där. Sist vi var på ICA maxi fanns det inga där heller. Enligt vad jag har läst så ska hyresvärden tillhandahålla påsar, men då stämmer kanske inte det? Vi vill gärna sortera och vara en del av det viktiga miljöarbetet. Så för oss vore det toppen att få dem från er. Skulle man inte kunna lämna en bunt i källaren tex, vid cyklarna? Där kan ju allt gå och hämta i så fall. Vad tror ni om det?
    Per
  • Hej!
    Det är Srv som ska tillhandahålla med dessa och vi gör det som en tjänst där vi kan.
    De får inte ligga så det blir brandfarligt, så i ert fall har vi beslutat att det inte ska finnas några i porten. Prata gärna med Srv och/eller Coop så hoppas vi att de kan tillhandahålla med matavfallspåsar, då det är som du säger viktigt för det fortsatta miljöarbetet.

    Jeasmine Kundservice