Vart finns skyddsrum

Hej! Var finns mitt närmaste skyddsrum? Jag bor på Moränvägen 48

Kommentarer

  • Hej!

    Ditt närmaste skyddsrum ligger i ditt hus på Moränvägen 48-54.

    I Sverige finns drygt 65 000 skyddsrum som är till för att ge befolkningen ett fysiskt skydd i krig. På skyddsrumskartan ser du var skyddsrummen finns.

    Samtliga skyddsrum i Sverige

    I många av våra hus har vi skyddsrum. På grund av det spända läget i världen ser över dem ifall de behöver nyttjas. Skyddsrummen används som vanliga lokaler under fredstid men ska alltid kunna förberedas för krig inom två dygn. Ansvaret för underhåll och förberedning ligger på oss som fastighetsägare.
    Helena Uthyrare