Uppdatering Laddplatser aug 2023

Laddplatser i våra områden
Under sommaren har vi påbörjat arbetet med att installera laddplatser för elbilar i våra bostadsområden, målet är att det ska finnas laddplatser i varje område år 2025.
Platserna kommer inte att vara publika utan kommer att hyras ut på samma sätt som övriga p-platser, via kösystemet på hemsidan.
Hittills har vi installerat 6 laddplatser i Vega, 8 platser i Vendelsö och 16 platser i Jordbro.
Under hösten räknar vi med att starta uthyrningen av dessa.
Installationsarbetet fortsätter i höst på Dalarövägen, Örnens väg, Folkparken och Rosgården och planeras för övriga områden under nästkommande år.
Haninge Bostäder

Kommentarer

  • Kan man ställa bilen på gatan när dom gräver på min plats ? Vill inte ha någon p-bot
  • Hej och tack för din fråga!

    Planen är att de inte ska gräva på någons parkeringsplats och att du ska kunna stå på din plats.
    Jeasmine Kundservice
  • Nu har det installerats laddare på flera av era områden, när kommer dessa att läggas upp för uthyrning? Vad är eran plan för närvarande? 😀
    Marcus
  • Hej,

    Vi räknar med att starta uthyrningen av laddplatserna under december månad. Platserna kommer inte att vara publika utan kommer att hyras ut på samma sätt som övriga p-platser, via kösystemet på hemsidan till våra hyresgäster
    Gabriella Lokaluthyrare/Projektledare