Triangelbyte

Jag har hittat en 3a via ett triangelbyte, får man göra så om man Har en lägenhet via er? Hur går man tillväga då? Vad måste jag som hyresgäst göra för att detta ska fungera smidigt, behöver veta all info och krav gällande detta. Tack!

Kommentarer

  • Hejsan och tack för din fråga!
    Man kan absolut lämna in om ett triangelbyte av lägenheter.
    Vi bedömer alla byten från fall till fall, men man börjar med att lämna in en bytesansökan och beskriver där byteskedjan och lämnar in efterfrågade inkomstintyg och familjebevis på den eller dem som flyttar in hos oss.
    Det är även viktigt att lämna kontaktuppgifter till tidigare hyresvärd eftersom vi ringer och tar referenser.
    I vår Uthyrningsguide kan du läsa mer om lägenhetsbyte.
    Lycka till!
    Jeasmine Kundservice