Många köpoäng

Hur kommer det sig att det finns sökande med nästan 30000 (ja 30 tusen) poäng? Det är alltså närmare 80 år av kö, menar ni verkligen att någon som är 98 år söker bostad hos er? T ex just nu finns det en lägenhet i Tungelsta där högsta köpoäng är nästan 23000 (nästan 60 år). Det är inte direkt ovanligt med så höga siffror.... låter väldigt misstänksamt med såna poängmängder. Nästan så att man tror det är Haninge Bostäders anställda som varit flitiga med fingrar för deras släktingars poäng.

Kommentarer

  • Hej,

    Du kan vara säker på att vi följer våra regler och riktlinjer. Dock får man 1,5 poäng per dygn om man har ett lägenhetskontrakt hos oss, och har man bott i samma lägenhet sen första kontraktet och är äldre, så har man många poäng.