Diskmaskin

Nu när el- priserna ha höjts borde inte Haninge bostäder hjälpa hyresgästerna att spara elen. Med det menar jag är det inte dags för er att införa inställning av diskmaskin? Med tanke på att ni moderniserar, borde det inte gälla inne i lägenheterna också? Med diskmaskin spara man ju el, och det är synd att hyresgästen ska stå för hela installationen

Kommentarer

  • När vi installerar diskmaskiner, så är det i samband med nyproduktion eller framförhandlat med hyresgästföreningen i samband med standardhöjning av lägenheter. Däremot är det ofta förberett med rätt blandare om man önskar installera diskmaskin själv. Dock går det inte i alla våra lägenheter på grund av olika byggnormer. Om man önskar sätta in en diskmaskin själv är det bra att höra av sig till din bovärd innan. Det är då viktigt att man sparar skåpet som man tar bort för att få plats med diskmaskinen, samt vara beredd på att återställa när man flyttar.
    Jeasmine Kundservice
  • Men elen då?blandare finns ju, men elen är ej dragen. Ska man behöva stå för den kostnad själv?
  • Hej igen"

    Då får man vända sig till sin bovärd för konsultation, då det ser olika ut i olika lägenheter.
    Du hittar nummer till din bovärd på vår hemsida under kontakta oss.
    Jeasmine Kundservice