Byta lägenhet

Hur gör man om man önskar byta sin lägenhet?
Haninge Bostäder

Kommentarer

  • Man måste först och främst ha haft sitt kontrakt hos oss i minst ett år, sedan kan man:
    •  Söka och göra en intresseanmälan på lediga lägenheter med sina poäng, på vår hemsida www.haningebostader.se.
    • Hitta någon själv att byta med (måste inte vara inom Haninge Bostäder) och gemensamt lämna in en ansökan om byte och vara noga med att skriva i vilket skäl ni har för byte. Blankett för att ansöka om byte hittar du här!
    •  Haninge Bostäder hjälper inte till med att byta lägenheter.
    Haninge Bostäder
  • Varför kan ni inte lägga till den gamla funktionen ”bytestorget”? Den var jättebra tills ni tog bort den! Jag är 100% säker på att det är många hyresgäster som saknar den funktionen! Jag är i stort behov av att byta lägenhet, men utan den funktionen ni tog bort är det nu nästintill omöjligt 👎
  • Hej Iris!
    Jag förstår att den är saknad, men då den tidigare tjänsten bytestorget fannsvar det tänkt som en tjänst till våra hyresgäster att använda sig av själva utan vår inblandning att hitta en byteslägenhet. Men det fungerade inte, utan vi fick lägga många timmar på att hjälpa till, vilket inte var planerat. Idag, med tillgång till sociala medier och olika hemsidor som finns för just lägenhetsbyte, är det lättare, och når fler, att annonsera ut om byte både inom och utanför Haninge Bostäder, och sedan komma in med en bytesansökan till oss.

    Jeasmine Kundservice