Brev om Öppet nät / Fiber / Bredband / TV

Här finns mer information om öppet nät / fiber / bredband / TV.
Jeasmine Kundservice

Kommentarer

  • Vi har valt att övergå till en öppen fiberlösning för alla hyresgäster hos Haninge Bostäder. Vi vill med detta kunna erbjuda valfrihet för våra hyresgäster att själv kunna välja leverantör för bredband, tv och telefoni.
    Som det ser ut idag är det fiberbaserade bredbandsnätet basinfrastruktur för alla digitala tjänster inom både nytta och nöje. Haninge Bostäder måste följa den teknologiska utvecklingen och framtidssäkra våra fastigheter för våra nuvarande hyresgäster men även kommande hyresgäster.
    Hyreshöjningen baseras på utbyggnad av fiberbaserat bredbandsnät (nedladdningshastighet om max 1000 Mbit/sekund) , nytt lägenhetsnät, övergång till öppet fibernät,
    förändrad TV-tjänst samt att alla lägenheter får tillgång till en 1 Mbit/s internettjänst.
    För mer information se https://www.haningebostader.se/hyresgaestsidor/fibernaet/
    Jeasmine Kundservice
  • Hej jag har inte fått någon fiber box så att jag kan starta min bredband och när jag kontakta de sa de att jag skulle anmäla till er.
  • Hej,

    Vilken adress bor du på och vad menar du med fiberbox?