Vilket över­spän­nings­skydd passar till en solcells­an­lägg­ning?

Clark

Kommentarer

  • Till en anlägg­ning med solceller rekom­men­deras över­spän­nings­skydd SPV340 (5271599). Det är ett 3-poligt över­spän­nings­skydd av typ 2 speci­ellt anpassat för solcells­an­lägg­ningar. Fördelen med SPV340 är att det ger ett skydd på DC-sidan för en MPP sträng (MPP = Maximum Power Point = maxef­fekt­punkt).
    Anders Kundsupportchef