Vad är skill­naden på Dvärg­bry­tare SS-EN 60898-1 och SS-EN 60947-2?

Dvärg­bry­tare enligt SS-EN 60898-1 eller SS-EN 60947-2, vad är skill­naden?
Sebastian T

Kommentarer

  • Dvärg­bry­tare enligt SS-EN 60898-1 är produkt­stan­darden för instal­la­tions­d­värg­bry­tare för bostäder och liknande, vilket är den typ som används när lekmän ansvarar för drift och under­håll medan  SS-EN 60947-2 är för typ indu­stri­ut­rust­ningar. De olika appli­ka­tio­nerna gör att stan­dar­derna skiljer sig på visa punkter, bland annat prov­ningen av bryt­för­måga och utlös­ningska­rak­te­ri­stik.
    Anders Kundsupportchef