Vad är skill­naden mellan ett 2P+T-förstärkt 16 A-uttag och en terminal?

Johannes

Kommentarer

  • Utef­fekten är annorlunda:

    – På ett förstärkt ladd­ningsuttag kan fordonet ladda med högst 3,2 kW. Eller till och med 1,8 kW för vissa fordon, bero­ende på kabeln.

    – På en ladd­punkt kommer den leve­re­rade effekten att vara mellan 3,7 och 22 kW. Under låg belast­ning:

    – Det finns ingen hante­ring vid låg belast­ning på ett 2P+T-uttag.

    – På en ladd­punkt är det möjligt att ladda under låg belast­ning och även att fördröja det ögon­blick då ladd­ningen ska börja för att ge tid för varm­vat­ten­be­re­daren att värmas upp.

    Dyna­misk ladd­nings­han­te­ring:

    – Ett 2P+T-uttag kommer att leve­rera 10 till 16 A utan att man behöver oroa sig för om denna ström är till­gänglig i instal­la­tionen.

    – Om en terminal är ansluten till TIC modu­lerar den sin belast­nings­ström utan att någonsin över­skrida den avta­lade effekten.

    – Säker­hets­funk­tioner.

    – Ett 2P+T-uttag har inget annat skydd än ström­bry­taren.

    – En terminal över­vakar om strömmen som dras av fordonet över­skrider det angivna börvärdet.

    – Kontrol­lerar om fordonet respek­terar proto­kollet mellan ladd­boxen och fordonet (vid bris­tande över­ens­stäm­melse kommer strömmen att begränsas till 8 A).

    – Över­vakar den interna tempe­ra­turök­ningen i termi­nalen.

    – Kontrol­lerar att kontaktorn inte har fastnat.
    Anton Sjödin Teknisk support