Vad är ener­gi­han­te­ra­rens uppgift i flow-systemet?

Sonja

Kommentarer

  • Ener­gi­han­te­raren i flow-systemet har till uppgift att styra och opti­mera ener­gi­flödet i systemet. För att göra detta över­vakar den ener­gi­be­hovet och ener­gi­pro­duk­tionen från förny­bara ener­gi­sy­stem och reglerar ener­gi­flödet mellan de olika kompo­nen­terna, såsom ener­gi­lag­ringsen­heten, solpa­ne­lerna och elnätet.

    Ener­gi­han­te­raren kan även användas till att opti­mera ener­gi­för­bruk­ningen i hushållet genom att den matchar ener­gi­be­hovet med till­gäng­liga resurser. Den kan till exempel styra använd­ningen av elekt­risk utrust­ning för att minska ener­gi­be­hovet eller maxi­mera använd­ningen av sole­nergi.

    Ener­gi­han­te­raren är en viktig del av ett intel­li­gent ener­gi­sy­stem och bidrar till att minska ener­gi­för­bruk­ningen och kost­na­derna samti­digt som den gör dig mer obero­ende av konven­tio­nella ener­gikällor.
    Philip Teknisk support