Med vilken ström­styrka laddas min bil på ett 2P+T-uttag?

Vilken strömstyrka laddas bilen med?
Elle

Kommentarer

  • Det finns två typer av 2P+T-uttag:

    – De ”enkla” uttagen som över­ens­stämmer med stan­dard NF-C 61-314 och som inte kan stödja ladd­ning av ett elfordon vid den nomi­nella inten­si­teten 16 A per timme. Om inten­si­teten som krävs av fordonet är högre än 8 A, kan vissa uttag utsättas för bety­dande varm­gång, vilket kan leda till en termisk rusning och risk för brand.

    – witty-uttagen har förstärkta kontakter som klarar denna typ av belast­ning och en paten­terad GreenUp typi­den­ti­fi­e­ring som med magneter iden­ti­fi­erar detta uttag som ett förstärkt uttag som accep­terar upp till 16 A.
    Philip Teknisk support