Hur stor försäk­ring måste jag ha framför min dvärg­bry­tare?

Försäkring framför dvärgbrytare?
Leo

Kommentarer

  • Man måste inte ha en försäk­ring före dvärg­bry­taren om den har en bryt­för­måga som är minst lika stor som kort­slut­nings­strömmen kan bli i den punkt där den instal­leras. En lägre bryt­för­måga är tillåten om ett annat kort­slut­nings­skydd med erfor­derlig bryt­för­måga är instal­lerad före dvärg­bry­taren, det är det man kallar försäk­ring eller back-up.  Vilken storlek det skyddet ska ha får man titta på i våra tabeller.
    Anton Sjödin Teknisk support