Hur många parke­rings­platser ska förbe­redas i nya eller befint­liga bygg­nader?

Hur många parke­rings­platser ska förbe­redas i nya eller befint­liga bostads- eller kommer­si­ella bygg­nader?
Lisa

Kommentarer

  • Kapa­citet av antalet parke­rings­platser

    Bostads- eller kommer­si­ella bygg­nader

    – Nya bostadshus med fler än 10 parke­rings­platser i bygg­naden eller på tomten ska ha ledningsinfra­struktur (förbe­re­delse med tomrör eller liknande) till alla parke­rings­platser.

    – Bygg­nader som inte är bostadshus och som har fler än 10 parke­rings­platser i bygg­naden eller på tomten ska ha lednings­in­fra­struktur till 20 % av parke­rings­plat­serna och minst en ladd­nings­punkt för elfordon.

    – För oupp­värmda bygg­nader eller bygg­nader avsedda för total­för­svaret ställs inga krav.

    Philip Teknisk support