Finns det någon stan­dard för ladd­ka­beln och ladd­box­arna?

Bengt

Kommentarer

  • Stan­darden i Europa är ett typ 2-uttag på termi­nal­sidan (T2S: Typ 2 med anslut­ningsdon för att över­ens­stämma med NFC15 100). Å andra sidan beror det på fordonet T1 eller T2. Du kan köpa kabeln från biltill­ver­karen eller från Hager.

    Viktigt:
    Anslut­nings­donen är obli­ga­to­riska. Detta är ett till­fälle att påminna dig om att vissa indu­stridon (till exempel P17) inte är tillåtna inom bostäder av NF-C15 100 eftersom de inte är utrus­tade med täck­pluggar. Elekt­ri­kern är garant för instal­la­tio­nens säkerhet.
    Philip Teknisk support