Får jag skapa en 3-polig dvärg­bry­tare av tre stycken 1-poliga?

Får man skapa 3-polig dvärgbrytare av 3 1-poliga?
Elinstallation Alex

Kommentarer

  • Nej. Det är inte tillåtet att sätta en samman­kopp­lings­skena på vipporna på tre 1-poliga dvärg­bry­tare för att göra den 3-polig. 3-poliga dvärg­bry­tare är även meka­niskt ihop­kopp­lade inne i produkten, alltså inte bara via vipporna. Genom att använda en samman­kopp­lings­skena får man ingen till­för­litlig från­kopp­ling.
    Anton Sjödin Teknisk support