Uppdatera Programvara Vattenfelsbrytaren

Hej,
Jag läste på ett annat forum att man kan behöva uppgradera mjukvaran i er vattenfelsbrytare RSK-nr: 5618813. Vilken är senaste mjukvaran? Hur får jag tag i den? Och hur laddar jag in den?

Johan
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Bifogar uppdatering och instruktion för version 1.21 av programvaran till Vatette Vattenfelsbrytare. Uppdaterad manual hittar du här!

    1. Kopiera filen ”firmware.bin” som ligger i zip-filen (inte hela zip-filen) till roten på ett USB-minne och sätt i undertill på styrpanelen.
    2. Sedan går du till menyn inställningar – uppdatera – kod 1234 – starta.
    3. Sedan är det bra att göra en fabriksåterställning för säkerhets skull, vrid till inställningar – återställ allt (kod 1234) – starta. Då är alla inställningar återställda och den startar upp en ny inlärningsfas.
    Filen för den nya programvaran ser du bifogad under det här inlägget.
    Om du inte kan se filerna, klicka istället här!

    Nadira Kundservice
    Bästa svaret
  • Vilken programvara är den senaste? Samt kan man få se vilka ändringar som omfattas av ny programvara?
    Kenn
  • Hej Kenn!

    Det är den senaste programvaran som finns den bifogade filen ovan (1.21).
    Den innehåller följande förbättringar:
    • Fler språk: Sv, En, No, Dk, Fi
    • Varningsmeddelande om systemet varit flödesfritt under längre tid
    • Varningsmeddelande om vattentrycket går utanför de normala värdena

    Nadira Kundservice
  • Bifogade filen syns inte i via Chrome eller Edge på en PC.
    Dock syns den i Chrome på en Mac, skumt...

    Kan vara någon inställning som behöver göras, men hjälpte inte att ta bort AdBlock i alla fall.

    Kan vara bra för er att veta då många har problem att nå filen.
    Kent
  • Hej!

    Har det kommit någon ny uppdatering senaste året eller är det fortfarande 1.21 som är den senaste?

    Mvh
    Kristian
    Kristian Gårder
  • Hej Kristian,

    Det är den senaste programvaran som finns den bifogade filen ovan (1.21).
    Marlene Kundservice
  • Hej,
    Jag har en vattenfelsbrytare som säger något med "boot loader v.06 connect USB".
    Jag har provat ladda in mjukvaran ovan men den tar det inte, den läser in USB:t sen säger den "disconnect USB".

    Behöver den en annan programvara?
    Emil A
  • Hej!
    Efter nattens tryckmätning öppnar ventilen inte automatiskt. Gick inte heller att manövrera via panelen, utan öppnade den manuellt via vredet.
    Har hänt tidigare att den inte öppnat automatiskt, men då har det oftast gått att manövrera den via panelen.Panelen visar ” system ok”.
    Vad gör man?
    Göran
  • Hej, vi har en Vatette vattenfelsbrytare och fått en kod "Bootloader V:0.6 Connect USB". Vad ska vi göra?
    Mattias
  • Hej,
    Jag köpte och installerade er vattenfelsbrytare sent 2017 har ännu inte uppdaterat programvaran. Ska se till att testa det snarast, trots att den gått som en klocka under hela tiden.

    Jag är nyfiken på ”Smart Plug-adapter” men är osäker på hur den fungerar, om den fungerar med en brytare från 2017.
    Fredrik
  • Hej. Är det fortfarande 1.21 som gäller eller finns ny version?
    Richard
  • 1.21 är senaste versionen ja.

    MVH Robert
    Robert Produktutveckling System Vatette
  • Hej
    Jag har laddat upp nya mjukvaran men nu får jag larm om ”onormalt tryck ”
    Jag har provat att nollställa och återställa men larmet återkommer.
    Mvh
    Anders
    Anders Furborg
  • Kan bero på lito olika saker, just det larmet tillkom i version 1.21 men testa:
    Gå till inställningar - parameterar (kod 1234) sedan hardu tryck och flöde som de två första menyerna där, kontollera om det står något tryck annat än0.0 bar samt om det står något flöde annat än 0.0 l/min när du spolar i en kran.

    Den bryter inte vattnet för dig, utan varnar bara?

    /Robert
    Robert Produktutveckling System Vatette
  • Hej
    Det står inget annat tryck eller flöde än 0 även om jag öppnade en kran.
    Den bryter inte vattnet fast det larmet visades.
    Men nu har det gått 2 dagar utan larm.
    Mvh
    Anders
    Anders Furborg
  • Eftersom både flöde och tryck verkar strula tyder det på kabelfel, om du tar loss kabelskarven vid ventilenheten, den fyrkantiga nätverkskabeln, ser det ut att finnas tecken på oxid i den?
    Robert Produktutveckling System Vatette