Felsökning: Varför rinner toaletten?

När WC-stolen står och rinner kan det vara fel på antingen bottenventilen eller inloppsventilen.

Orsaken kan bero på fel från fabrik men felet kan även uppstå i samband med installationen eller komma med tidens påfrestningar.

Så här felsöker du din toalett:

1. Identifiera din modell:
Golvstående toalett,
Vägghängda WC med utanpåliggande cistern
Inbyggnadsfixtur

2. Öppna till cisternen.

3. Stäng av vattnet.

4. Felsök enligt bifogad karta* för åtgärd.

*Om du har problem med att se den bifogade felsökningskartan kan du ladda om sidan via den här länken.
Gustavsberg Support