Spolknappen fastnar på nyinstallerad Nautic 15XX

Hej!

Har en ny Nautic 1500 där den lilla knappen fastnar nere när jag har spolat vilket resulterar i att toaletten står och rinner. Finns det något jag kan göra själv eller måste jag reklamera den?
Jonna

Kommentarer

  • Hej Jonna!

    I 99% av fallen räcker det att ta loss och återmontera spolknappen i de här lägena. Det kan ha kommit smuts i gängorna eller så kan den ha gängats lite snett t.ex.

    I den här instruktionsfilmen ser du hur det går till.

    Om åtgärden inte avhjälper problemet så felanmäler du den hos ditt inköpsställe.

    Nadira Kundservice