Hur byter jag handduschhållaren på takdusch Round / Square?

Hej Gustavsberg!

Jag har en takdusch (modell Round). Jag vill byta ut fästet som man sätter handduschen i.
Kan jag göra det själv och hur gör man i så fall?
Jonna

Kommentarer

  • Hej Jonna!

    Handduschhållaren (även kallad glider) är enkel att byta själv.

    Just den här modellen har RSK-nr 8284757 och du beställer den via en VVS-återförsäljare. Klicka här för att hitta återförsäljare nära dig!

    Steg 1: Lossa stången från väggfästet med hjälp av en insexnyckel.

    Steg 2: Lyft stången från blandaren (eller skruva av omkastaren i botten av stången, beroende på utförande), dra av befintlig glider och trä på den nya.

    Steg 3: Återmontera.

    Nadira Kundservice