Vilka villkor gäller för att stå i bostadskön?

Hej, undrar vilka villkor som finns för att stå i själva bostadskön. Mer specifikt undrar jag även om man måste vara folkbokförd på Gotland för att få stå i kön?
mvh

Kommentarer

  • Hej Eddie!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Du kan ställa dig i vår bostadskö från den dagen du fyller 16 år, du får dock inte teckna något eget avtal med oss innan du fyllt 18 år. När du är registrerad måste du förnya din köplats inom 365 dagar från det du registrerade dig eller senast förnyade din köplats. Om du inte förnyar köplatsen inom denna tid kommer du att tas bort från kön. Du kan läsa mer om vår bostadskö här.

    Du måste inte vara folkbokförd på Gotland för att vara registrerad i vår bostadskö.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.