Vad gör ni med de gamla bilvraken som står och förfaller på GotlandsHems parkeringar?

De kommer vi att forsla bort. Kostnaderna för det får bilägaren stå för.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Varför har inte redan gjort det?
  • Hej Tommy
    Det finns vissa kriterier som måste uppfyllas innan vi kan vidta sådana åtgärder.
    De bilar som står på våra parkeringar och klassas som bilvrak, forslas bort. Om det finns någon bil som du kan ana vara ett bilvrak får du gärna anmäla det till oss så att vi kan kontrollera att det uppfyller kriterierna för bortforsling. Det kan också vara så att en bil som till synes kan anses vara ett bilvrak ändå inte är det.
    GotlandsHem
  • På den p-plats jag kommer att hyra från 4/5 står det en bil som inte har  flyttats någon gång de senaste två veckorna. Vad gör jag om bilen står kvar 4/5 så jag inte har någonstans att parkera, vem kontaktar bilägaren?
  • Hej Lotta!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Om så är fallet kontaktar du Securitas på 0771 76 70 00 så hjälper de dig.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Gör NI ingenting?! Utan bara sitter där och bollar vidare! Det är ju fortfarande GotlandsHems Mark, Privat mark. Bara en fråga? Vad gör ni egentligen? Jag ser det som att Ni är ett service organ men vi hyresgäster har uppenbarligen fel! Stolsdynan  är alldeles för mjuk det är de många som tycker.
    Med vänlig hälsning
    Han i hatten
  • Hej Olov!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Du som hyr platsen är själv ansvarig för den under tiden du hyr den. Står någon annan på platsen så kontaktar du som hyresgäst Securitas då de bevakar GotlandsHems områden.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Vad gör ni innan uthyrningen, åt tex uppställda fordon? Långtidsparkerade? Har GH någon som helst koll? Man undrar. Jag vet vad som gäller långtids Parkering.
    MvH

  • Hej igen,

    Vi har en generell bevakning. Vi tar tacksamt emot tips om du som hyresgäst vet om någon som står på parkeringen men som inte följer de regler som finns, alltså att bilen ska vara påställd samt besiktigad.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem