Vad får jag för pengarna när jag hyr en parkeringsplats?

När du hyr parkeringsplats är du säkrad en plats för ditt fordon och kan tryggt göra dina ärenden utan att riskera att inte hitta någon bilplats när du kommer tillbaka hem igen. Det ger också en ökad trygghet i området eftersom det bara är hyresgäster i kvarteret som parkerar där.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Kan jag ställa min husbil på min parkering?
  • Om det inte finns något tilläggsskyltning så är det gällande parkeringsregler som gäller. Det innebär att så länge fordonets alla hjul får plats inom parkeringsrutan för man parkera där.
    GotlandsHem
  • Vad gör man när någon har parkerat på "min" plats?
    Jag betalar för min plats men det finns ingen skylt som visar att just min plats är upptagen, hela helgen har jag varit tvungen att stå på någon annan plats och jag vill ju inte att någon annan skall behöva drabbas.
    Kommer det att komma upp bättre skyltar och vad gör jag om det händer igen?
  • Hej Roger!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Du kontaktar Securitas så hjälper de dig. Vid infarten till parkeringen har du en skylt med deras nummer. Det kommer inte komma upp några fler skyltar utan det står vid infarten att det är förhyrda platser.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • ingår snöröjning i parkeringsavgiften eller?
  • Hej Maud

    Tack för att du kontaktar oss.

    Vi har entreprenör som skottar den allmänna ytan på våra parkeringar, men den egna parkeringsrutan ansvarar man som hyresgäst själv för.

    Ha en fortsatt fin dag.
    Vänliga hälsningar
    Emmy Hyresgästsamordnare
  • Vi som hyr varmgarage ska väl inte behöva skotta uppfarter utanför själva?
    Stefan
  • Hej Stefan

    Vi hyr in entreprenad som plogar och skottar och de ska även göra detta utanför garagen.

    Vänliga hälsningar
    Briitta Kundservice